با دست های عاشقت، آنجا، مرا مزاری بنا کن

هراس من باری همه از مردن در سرزمینی است که مزد گور کن از آزادی آدمی افزون باشد

با دست های عاشقت، آنجا، مرا مزاری بنا کن

هراس من باری همه از مردن در سرزمینی است که مزد گور کن از آزادی آدمی افزون باشد

مارگیری با حال گیری !

 

- یادمه قبل از کنکور دبیر ادبیاتمون ( آقای میثمی ) وقتی می خواست مارو به درس خوندن ترغیب کنه ؛ همیشه یه جوری سعی می کرد ترک بودنمون رو یادمون بیاره و هی از غیرت و مردانگی و افتخارات ترک ها می گفت

موقع ثبت نام دانشگاه هم مسئولین ثبت نام وقتی می دیدند که تو پروندم متولد کرمان نوشته و من ترکی صحبت می کنم ، چه حالی می کردند و چه احترامی می گذاشتند ! حتی یکیشون به من گفت که همه ترک ها سعی می کنند خودشوونو فارس جا بزنند ؛ چطور شده شما که اهل کرمان هستین ترکی حرف می زنید؟

اون روزی که اوضاع تبریز به هم خورد ؛منم شاهگلی تشریف داشتم .یه دسته هم کنار حوض حاضر و آماده نشسته بودند ، داشتم از کنارشون رد می شدم که دیدم بهم اشاره کردند که این شبیه فارس هاست !

همین جوری که رد می شدم یکیشون برگشت به لهجه ی غلیظ ترکی پرسید ساعتت چنده ؟ من که تازه می فهمیدم منظور چیه ؛ آستینمو بالا زدم تا ببیننه که من ساعت ندارم!

------------

- نمی دونم روی این یونیت دندانپزشکی چه احساسی دارم ، ولی اینو می دونم که نمی ترسم ! شاید به این خاطره که سابقه این جور عمل کردن رو دارم . آقای چیت ساز هم که حسابی دست و دلبازی به خرج داده و بیست تومن به خاطر همکار بودن ؛ بیست تومن هم به خاطر خوش اخلاق بودنم و ده تومن هم به خاطر خوشتیپی تخفیف داده ! همه ی تخفیفا رو هم تو پرونده ی پزشکیم نوشته

اوایل عمل که می تونستم بیرونو ببینم ولی نمی تونستم سرمو بچرخونم و به رضا نیگا کنم و ببینم چی کار می کنه؛ الان که کاور کاملاً جلوی چشممو گرفته و من هم مجبوراً چشممامو ببندم!

وای به قول سامان این مته دکتر بدنمو بدجور مور مور می کنه ؛ تعداد دنده هاشو می تونم حس کنم . اصلاً با این فشاری که دکتر به متش می ده استخونای جمجمم دارن به ارتعاش میان و منو بیشتر نگروون می کنه ؛ فک می کنم همین الان کل استخونام پودر بشه ولی این جوری نمی شه ؛ دکتر مثه این که به همین حد رضایت داده برا همین زنگ می زنه به دکتر اورتودنسیم که اونم نظر بده ؛ نمی فهمم دکتر کی میاد فقط می شنوم که میگه که : استخوان های این تیکه رو هم بردار .

وای بازم اون مته ...

عمل که تموم می شه دکتر برام چند تا مسکن می نویسه و میگه تو یه کیسه فریزر چند تا یخ بذارو هر ساعت ده دقیقه بذار روی همون جا که عمل کردی و بهتره همین الانم موقع رفتن دوستتو برا بستنی مهمونش کنی.

میگم با شه آقای دکتر؛ ولی دفعه ی قبل که این همه منو ترسنوده بودید اصلاً درد نداشتم !

دکتر برگشت گفت : دفعه پیش با الان فرق داره ؛ عمل امروزت خیلی گسترده بود !

خواستم بگم که من همون بیمارتونم که دفعه ی پیش موقع عمل کردن ، کشف کردید که به جای یه دندون هف هشت تا دندون مثه قارچ رویدن و شما هم در به در دنبال دوربین بودید تا از دندونام عکس بگیرین.

عجب ها !دفعه ی پیش حتی شماره ی موبایلشو داده بود که اگه دردشو نتونستم تحمل کنم بهش زنگ بزنم

از مطب که بیرون میام می بینیم بد جوری طوفان راه افتاده ! از اسکان تا کافی شاپ راه زیادی نیست ولی تو همین راه ده بار می میرم و زنده می شم ! بستنی رو که می زارم تو دهنم می فهمم که کل حواس چشاییم پرته ...! بستنی تو دهنم مزه آب می ده

----------

- داشتم برا این ناظمییه گیاه جمع می کردم ؛ دیدم یه چیزی دور پام داره کشیده می شه . فکر کر دم که شاید پسر داییمه کرمش گرفته و داره طناب می ندازه دور پام تا گیرم بندازم ، برا همین با آخرین قدرت طناب رو با پام فشار می دم تا حرکت نکنه !

ولی می بینم طناب خیلی لیزه و هی هم کلفت و نازک شدنشو زیر پام حس می کنم !! بعد می فهمم که طناب نیست و ماره ! به قول بر عکس اون ضرب المثل که شخص مار نگزیده مار را هم طناب سیاه و سفید فرض کند ؛ ما هم اشتباه می گیریم

می بینم این آقا ماره بر می گرده با عصبانیت و با اون صدای سس...سس ...ش داره بر من خط و نشون می کشه ، ولی کورخونده به منم می گن افشین ؛ قبل از اینکه اون منو نیشم بزنه من اونو نیش می زنم .با سر همون عصای کوهنوردی که باهاش گیاه ها رو از ریشه در میارم ، یکی به همین آقا ماره می زنم و خوشبختانه تیرمون به هدف می خوره و آقا ماره در جا سکته می کنه !( هر چی باشه به منم می گن اسنایپر ).

خیلی جالبه نیم ساعتی از مرگ ماره می گذره ولی بازم رفلکساش کار می کنن و وقتی به دستم می گیرم بازم روی دستم حلقه می زنه ... خوشم میاد از این حرکت دمش وقتی که دستمو دور می زنه ....

ولی از شوخی گذشته ،من بعضی آدم هارو می شناسم که از این مار ها خوش خط و خال ترن و موقع حمله هم بد جوری آدمو نیش می زن ! واز این جور آدما باید بترسم

----------

- این گیاه شناسی هم برا ما یه دردسر بزرگ شده ! امروز با با بچه ها چند تا گیاه از محوطه ی دانشگاه جمع کرده بودم وتو خیابون داشتیم می رفتیم خونه که یه پراید کنار مون ترمز کرد و رانندش برگشت با طعنه بهمون گفت که من یونجه زیاد دارم اگه خواستین بدم !

منم با لهن جدی برگشتم گفتم : نه ؛ زحمته اون یونجه رو بنداز تو دهنت تا صدات بیرون نیاد !

دیدم همه دانشگاه آزادی ها از خنده غش کردن

دو ، سه کیلو روزنامه گرفته بودم و داشتم میومدم خونه ؛ یکی از دوستامو دیدم . تو راه دیدم ها که بد نیگام می کنه ؛ بعد ازم پرسید چی شده جام جم خون و کیهان نشین شدی ؟ گفتم : نه اینا رو گرفتم تا لاش گیاه خشک کنم

نظرات 6 + ارسال نظر
! جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:23 ب.ظ http://alldaytimes.blogsky.com/

سلام دوست
-------------
کمتر نوشته ایی هست که برام تا اون حد جذاب باشه که اونو نگه دارم
این نوشته پایینی ُ نشسته بر آخرین پله جهان
اونو تو یه فایل نت پد سیو کردم
------------------
شاید یه روز تو یکی از نوشته هام استفاده کردم
---------------
البته کپی نمی زنم
ولی اگه استفاده کنم به طور حتم منبع اونو هم ذکر می کنم
------------
من تو کل وبلاگم به غیر از یه بیت از مرحوم شهریار که رو اونم منبع رو نوشتم از نوشته عاریه استفاده نکردم
---------------
نوشته شما جذاب بود
----------------
خدایت همیشه پناه تو باد
یا علی
!

یکتا جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:39 ب.ظ http://zistan.blogsky.com/

سلام ....من همه حرفاتو درک می کنم درباره دندانپزشکی ....من این تجربه وحشتناکو داشتم وتا چند روز آینده هم انشاا... دوباره خواهم داشت ...موفق باشی ... وبلاگ خیلی خوبی داری

هدیه سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:09 ق.ظ http://thinkandheart.blogsky.com/

سلام
خوبی؟
هنوز مطالبت رو نخوندم خوندم میام نظر میدم
اومدم بگم منم آپیدم سر بزن
بای بای

افسانه چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:02 ق.ظ http://ashegemarg.blogfa.com/

سلام اقا افشین
کم پیدایی نمیدونم چرا
بما هم سر بزن
خوشحال میشم

ستاره شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:49 ق.ظ

همون کلبه . ببینم پسر جون نکنه تو هم ...... واااااااااااای

حامد قویمی سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:39 ق.ظ

بنام یگانه مهربان
سلام پسر
دو روز کامل خابیدم وامروز به سلامتی دارم ابن بیولوژیک را شروع می کنم ولی بد جوری دپم هستم .
راستی چند برگ از جزوه بیولوژیک رو که قرار بود از کتاب کپی کنیم توی کپی دانشکده است .

by

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد