با دست های عاشقت، آنجا، مرا مزاری بنا کن

هراس من باری همه از مردن در سرزمینی است که مزد گور کن از آزادی آدمی افزون باشد

با دست های عاشقت، آنجا، مرا مزاری بنا کن

هراس من باری همه از مردن در سرزمینی است که مزد گور کن از آزادی آدمی افزون باشد

تازه از پله ها پایین اومده بودم که دیدم یکی با صدای بلند می گه: این افشین نیست . سرمو بالا آوردم و نگاهی به دور و برم انداختم ، شناختمش پدارم بود از دوستای دبیرستان ! خیلی ذوق زده شدم طوری که دهنم بند اومد . داشت می رفت شهناز برا سفارش فریم عینک . منم با خودم فکر کردم که شاید تا سه ؛ چهار سال دیگه باز هم نتونیم همدیگه رو ببینیم برا همین تعارفش رو بی نصیب نذاشتم و با هم رفتیم شهناز.تو ماشین فقط اون صحبت کرد ؛ از برادرش ، از خاطرات دبیرستان و از کارهاش.

فریم رو که سفارش دادیم به یکی از کافی شاپ ها رفتیم و نشستیم و صحبت کردیم . مثله بیشتر دانشجو های فنی معتاد سیگار شده بود ! از کارهاش گفت .از اینکه کارگاهی زده و دارند برا شرکت ها و مغازه ها کار می کنند و براشون دکور و بوفه و از این حرفا درست می کنند . می گفت همه تلاشش اینکه بچه های کلاسمون رو بیاره و به یه کاری وادارشون کنه. می گفت که می خواست کارخانه ی پیچ سازی راه بیندازه و همه کارهاشوو کرده ولی آخر سر سازمان صنایع نذاشته .

از حرفاش و ایده هاش فهمیدیم که اگه تو این سه چهار سال ؛ سربازی و این جور حرفا نباشه یه ابرمرد بورکرات سرمایه می شه داراز اونایی که تو دولت حسابی نفوذ دازند .

صحبت از بچه ها شده بود ؛ اونایی که من خیلی وقت بود ندیده بودمشون .از سیاووش که تا همون اول دبیرستان خوند؛ بعد ترک تحصیل ازش خبر نداشتم که همین چند وقت پیش تو پاساژ گلدیس دیدم یه بوتیک برا خودش درست کرده ؛ پدرام می گفت تازه تو کباب سنتی ترکیه تو ولیعصر هم شریک شده . از هادی می گفت که اونم بعد از ترک تحصیل یه مدت آس وپاس می گشت و حالا یه پاساژ رو تو ولیعصر می چرخونه و یه ماکسیما هم زیر پاشه و از خیلی دیگه ها ....

آخر سر گفت افشین تو چیکارها می کنی ؟ برگشتم گفتم که منم تو فرجه ها واحد پاس می کنم و بقیه وقت ها هم به انتظار می شینم!گفت منظر چی هستی ؟

یه نگاهی به ساعتم انداختم ؛ از یازده هم گذشته بود . یه نگاهی بهش انداختم و یه نیمچه لبخندی زدم و گفتم مثله اینکه برای شرح انتظار دیر موندیم واز خونه منتظرند، اگه اجازه بدی من برم !

تو راه هی خودمو به یاد سه سال پیش مینداختم که به غیر از پنی سیلین داروی دیگه یی نمی شناختم .حتی سال اول هم تو درس زبان عمومی ؛استادمون از خواص آسپرین گفته بود و من هی آسپرین رو با استامینوفن اشتباه می انداختم. ولی حالا چی ؟ به نسخه ی فک و فامیل که نگاه می کنم می فهمم که چه مرضی داره . خیلی وقتا از رو علایم می تونم بیماریشونو تشخیص بدم و علاجش رو هم بگم وشاید یه روز با این چیزایی که یاد گرفتم بتونم یکی رو از مرگ نجات بدم .

با خودم فکر می کردم که درسته که هنوزم نون خور و وابسته به پدرم هستم . درسته که هنوز بیکارم! ولی تو این سه سال خیلی چیزا یاد گرفتم که بیشتر از مال و منفعت دنیا به دردم می خوره!

پ ن : امروز روز داروساز بود، این روز رو به همه ی داروسازایی که راهشون به وبلاگ من هم میوفته تبریک می گم.

نظرات 7 + ارسال نظر
حوری دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:08 ق.ظ http://www.upsidedown.blogsky.com

تبریک آقا!

هدیه سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:42 ق.ظ http://thinkandheart.blogfa.com/

سلام سلام
من نمیدونستم شما داروسازی؟ شایدم پزشکی؟؟؟
به هر حال تبریک میگم
اینم حدس از نظر قبلی
آپ می کنی خبر نمیدی سرم که نمیزنی
بابا معرفت

امین سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:21 ب.ظ http://hu.blogsky.com/

سلام
دوست عزیز وبلاگ جالبی دار ی خسته نباشید . موفق وژیروز باشید

سارا سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:28 ب.ظ

سلام .چطوری اقا افشین ؟ خوب با دخترای دیگه لاس می زنی. ما رو دیگه فراموش کردی سارا

حامد چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:08 ب.ظ

بنام ا...
سلام دوست وهم کلاسی عزیزم وهمکار آیندهام من هم روز داروساز را به شمه تبریک می گویم و و و به امید آن روز که داروی برای همه بیماران پیدا کنیم...

مممممممممممممممممممممممممممممممم چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:02 ب.ظ

مرتیکه الاغ این چه آهنگ مضخرفیه گذاشتی بهت میگم قطعش کن جاکش با توام قطعش کن تا سه میشمورم اگه قطع نکنی دودولمو میکنم لای دندونات

مهدی دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:35 ق.ظ http://www.daramad1361.blogfa.com

سلام دوست عزیز سال نو مبارک
امیدوارم که سالی پر بار در رو داشته باشید راستی از درآمد اینترنتی چیزی می دونی
به ما سری بزن تا بدونی چیه

به خدا ضرر نمیکنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد